|
Hallo!
De laatste nieuwsbrief van dit jaar. Over een aantal dagen is het 1 januari en dan komt de zon net als altijd weer op. Het enige verschil is dat ik dan kan zeggen: ik ga eind DIT jaar de Atlantische Oceaan oversteken. En dan komt het wel heel erg dichtbij.
Waardoor de race voor mij ook heel dichtbij kwam was (net als vorig jaar) een bezoek aan La Gomera. Net voor vertrek kreeg ik nieuwe kleding, beschikbaar gesteld door m'n sponsor Slaapschepen. Mooie shirts, een broek en twee heerlijke vesten. Dankjewel!

Ik reisde samen met de Grannies on Waves, een NL dames 3-tal dat net als ik volgend jaar de oversteek maakt. Voor hun nieuw, voor mij al bijna vertrouwd. De boten, overal de banners van de World's Toughest Row, nerveuze roeiers, nieuwsgierige future rowers, volle terrassen en 5x per dag op Windy kijken hoe het met de wind- en weersvoorspelling gaat. Ik heb weer genoten. Soms vol de drukte in, een grandioos feest op het plein waar alle roeiers en alles eromheen aan het dansen, kletsen, drinken was. Met de camper de heuvels in, mooie wandelingen en natuurlijk elke dag een plons in zee.

Helaas was ik niet bij de start, die was uitgesteld vanwege de stormvoorspelling. Maar ik kijk elke dag op de YB tracker, het is geweldig om de race te volgen.
En nu, de dagen van kerst, nagaan wat er allemaal is gebeurt dit jaar en wat me te wachten staat volgend jaar. Ik heb een A0 kalender in m'n woonkeuken opgehangen. En dat ziet er nu al indrukwekkend uit. Focus!
Een paar data kun je vast noteren:
- Komende zondag 28 december, Dok 5 in Harlingen: een middag verhalen, kunst&creativiteit en ik ben er met de Mare Fortuna. Gezellig als je langskomt - van 13-17u (Willemskade)
- Zaterdag 21 februari: benefietavond met veiling in Brouwdok (Harlingen). Mijn foto's hangen er tot eind februari en op de 21e gaan we ze veilen. De opbrengst is voor de Maarten van der Weijden Foundation. Dat wordt ongetwijfeld een leuke avond!
- Zaterdag 11 april: Vlootdag in Harlingen. De Mare Fortuna staat dan bij het Entrepotgebouw, de centrale plek van de Harlinger Kampioenschappen Sloeproeien aan de Willemskade. Mijn team de Sterke Sietze doet natuurlijk ook mee. Ik mag sterke verhalen vertellen bij en over m'n boot en Atlantische avontuur :-)
- 3-6 juli: de Tall Ships Races. Dit prachtige event vindt voor de 4e keer plaats in Harlingen op en rond de Willemskade. De Mare Fortuna is erbij! Hoe&wat, dat hoor je nog
- En verder zijn er nog plannen om bij andere events aan te sluiten.
De lijst wordt zeker nog langer. Uiteraard kom ik er op terug wanneer de agenda wordt aangevuld. Het allerbelangrijkste is veel trainen, ook op zee. Wanneer de boot weer te water gaat weet ik nog niet, maar ik kijk er wel naar uit!
Ik houd jullie op de hoogte. En ik wens iedereen een sportief, gezond en gezellig 2026 toe!
X Renate
|