|
Hallo!
Eindelijk. De Mare Fortuna drijft weer! Vrijdag 13 maart hebben we haar weer te water gelaten in Makkum. Een boot moet drijven nietwaar? Een genot om weer aan de riemen te hangen. Heerlijk!
De maand maart ging vooral op aan voorbereidingen voor de zeetraining in juni, in kaart brengen van benodigde materialen en kosten en ook: praten, veel praten. Twee keer voor een groep 'Vrouwen van Nu', altijd dankbare toehoorders. En een in café de Prins in Makkum. Mijn nieuwe huiskamer, want laat nou de Mare Fortuna daar precies achter liggen! De uitbaatster is super vriendelijk, we drinken vaak even koffie voor ik aan boord stap en de vertrouwde stamgasten begin ik ook te kennen. Wat een leuke gesprekken, dank dat ik me daar zo welkom voel!
Omdat veel mensen deze presentatie wel hadden willen bijwonen maar toch hebben gemist: Zaterdagavond 23 juni doen we het gewoon nog een keer.
Verder in de agenda (in ieder geval in de mijne ;-)):
- Zaterdag 10 april ben ik aanwezig bij de Vlootdag in Harlingen, om precies te zijn bij het Entrepotgebouw aan de Nieuwe Willemskade in Harlingen. En nog preciezer: daar waar de start en finish zijn van de Harlinger Sloeproei kampioenschappen. Wie weet kan ik nog wat sloeproeiers enthousiasmeren
- Trainen! Twee weekenden in april en het eerste lange weekend in mei ben ik op het water. Mocht je eens in de buurt zijn; laat even weten en kom eens kijken
- Het laatste weekend van april houdt de botenbouwer Rannoch Adventures een open dag in Burnham-on-Crouch. Daar ga ik heen, want heerlijk om in de roeibubbel te komen en andere roeiers te ontmoeten. Dan kan ik ook afspraken maken voor klussen, technische checks etc als ik de eerste twee weken van juni daar ben voor een uitgebreide zeetraining.

Tot slot nog een plaatje van twee weken geleden. Een koude nacht aan boord maar wat een prachtige sterrenhemel. Orion zien deed me weer zo denken aan onze eerste oversteek. De heldere ster Betelgeuze zagen we altijd als eerste, die linksboven. Elke nacht weer, het werd een metgezel. En dat zal altijd zo blijven, ook op het IJsselmeer en later dit jaar op de Oceaan.
Tot zover maar weer, tot de volgende!
X Renate
- ken je mensen die de nieuwsbrief ook willen ontvangen? Stuur deze door en meld je aan! Is zo gepiept op m'n website -
|