|
Hallo allemaal,
Een tweede nieuwsbrief in maart want ja, hoe kán ik nou nog langer wachten met het Grote Nieuws te melden. Degenen die mijn social media volgen weten het inmiddels al. Ik heb een boot! En niet zomaar een: de Mare Fortuna.
Deze boot heb ik over kunnen nemen van de vorige eigenaar, Maritinus. En ik ken deze boot heel goed. Twee seizoenen lang hebben Marieke en ik hierin getraind om ons voor te bereiden op de Pacific Challenge. Die helaas niet door kon gaan voor ons.
Het is een tweepersoons boot. Veel solo roeiers kiezen voor een tweepersoons, ook al zijn er kleinere 1 persoons beschikbaar. Een boot voor twee is wat langer, iets stabieler en daarom ook betrouwbaarder. Bovendien is er goed ruimte voor alle benodigdheden.

De boot mag voorlopig in Dok 5 staan, hier in Harlingen. Een leuke plek die eens per week te bezoeken is. Leuk om mensen over de boot te vertellen. Maar nog leuker is roeien, en dat ga ik binnenkort doen. In Makkum, het IJsselmeer op. Een mooie plek en ruim water om de eerste meters te maken in deze prachtige boot.
Ik heb ook nog een reeks theoriecursussen te volgen. Daarvoor ga ik begin april naar Teignmouth, Engeland. Navigatie, Marifonie, Veiligheid en Overleven op zee zijn de thema's waar we met een groep oceaanroeiers aan de slag gaan. In de voorbereiding voor mijn eerste oversteek met de Atlantic Dutchesses heb ik deze reeks al gedaan maar het leek me geen kwaad kunnen om op herhaling te gaan. Ik moet nu immers echt alles zelf kunnen. Zelfredzaamheid met hoofdletter Z. Dus.
Er lopen nog veel gesprekken met allerlei fondsen, mensen, instanties. Daar komt zeker nog wat moois uit voort... Ook daarvan houd ik jullie uiteraard op de hoogte.
X Renate
- ken je mensen die de nieuwsbrief ook willen ontvangen? Stuur deze door en meld je aan! Is zo gepiept op m'n website -
|