|
Hallo allemaal,
De meesten van jullie hebben het misschien al gezien op Insta, Facebook of LinkedIn: ik ben zó blij met Slaapschepen, mijn hoofdsponsor! Ik voel me bevoorrecht en ontzettend dankbaar. Ze geloven sterk in mijn missie, mijn vastberadenheid en mijn wil om opnieuw de Atlantische Oceaan over te steken.

De oceaan zal soms ruig zijn, soms kalm, en alles daartussenin. Datzelfde geldt voor de voorbereiding. Het is een achtbaar aan (on)mogelijkheden, niet alles werkt zoals ik zou willen. Maar er is ook veel hulp, advies, momenten van reflectie met vrienden — noem maar op. Ik heb op verschillende plekken pitches gehouden, maar geen enkele was zo succesvol als die bij Slaapschepen. We voelden het meteen: dit zit goed! Ze hoefden niet lang na te denken om mij te steunen. Afgelopen week hebben we het sponsorcontract getekend. We kijken uit naar een mooie samenwerking in het komende anderhalf jaar.
In de tussentijd… is het roeien, roeien en nog eens roeien. Het IJsselmeer — het uitgestrekte meer hier in Nederland — is een perfecte speeltuin. Ook al is het geen zee, de omstandigheden kunnen behoorlijk pittig zijn: verraderlijke golven en onvoorspelbare wind. Ik ben al meerdere keren het water opgegaan en zal dat zo vaak mogelijk blijven doen. Te veel wind is niet verstandig. Natuurlijk zal ik op de oceaan ook sterke wind tegenkomen. Maar daar zijn geen dijken, boeien, nauwelijks andere schepen en geen ondieptes waar ik vast kan komen te zitten als ik door zijwind moeilijk kan manoeuvreren.

Soms lig ik voor anker, inspecteer ik de romp, oefen ik om aan boord te komen — met en zonder ladder. Ik test de autopilot, probeer met mijn voeten te sturen, slaap, kook en eet aan boord. Leven op de boot; leven op de oceaan. Dus ja, mijn ontbijt bestaat uit muesli met melkpoeder, en mijn avondeten uit een gevriesdroogde outdoor-maaltijd. En ik ben groot fan van die prima mueslirepen van Ma Baker uit het VK — helaas verzenden ze niet naar Nederland. Ze zijn perfect als vullende lunch: 400 calorieën, en hoppa, weer wat mijlen verder!
Binnenkort krijgt de Mare Fortuna een nieuwe look. Slaapschepen werkt aan een tof ontwerp voor de boot. Ze wordt mooi blauw en goed herkenbaar. Veel beter dan het saaie wit dat ze nu nog is. Foto's volgen snel nadat ze mooi is ingepakt!
Tot zover maar weer, tot de volgende!
X Renate
- ken je mensen die de nieuwsbrief ook willen ontvangen? Stuur deze door en meld je aan! Is zo gepiept op m'n website -
|